© Cholesterinas-Cholesterol

17 Rgs

Cholesterìnas (2) [chole + gr. stereos – kietas] – stearinų grupės ciklinis alkoholis, kurio daug yra kepenyse, tulžyje, smegenyse; balti kristalai.
Cholesterinas dalyvauja hormonų, taip pat lytinių, gamybos procese. Jis svarbus ir tulžies gamybai, o pastaroji reikalinga normaliam virškinimui ir šalinant iš organizmo toksines medžiagas. Problemų dėl cholesterino stokos nebūna, tačiau dėl pertekliaus – daugybė. Jeigu cholesterino kiekis organizme per didelis, pagreitėja aterosklerozės vystymosi procesas. Šios ligos esmė – cholesterinas panašiai kaip ir rūdys kaupiasi ant lygių kraujagyslių sienelių, ir susidaro cholesterino plokštelės. Jos sutrikdo normalią kraujotaką.
Aterosklerozė – pirmas žingsnis prie insulto ir miokardo infarkto. Labiausiai rizikuoja susirgti vidurinio amžiaus ir pagyvenę bei linkę tukti žmonės.
Cholesterino (cholesterolio) daugiausia turi riebi mėsa (kiauliena, antiena, žąsiena), kepenys, inkstai, smegenys, dešrelės, dešra, rūkyta mėsa, krevetės ir kalmarai, kiaušinių tryniai, raudonieji ir juodieji ikrai, riebūs pieno produktai (sūris, grietinė, sviestas, ledai, sviestiniai kremai), biskvitai, pyragaičiai, taukai, lašiniai, o mažiausia – vištiena, kalakutiena (be odelės), veršiena, triušiena, laukinių paukščių mėsa, liesa jautiena, liesa kiauliena ir aviena, žuvis (ypač jūrų; menkė, lašiša, silkė, sardinė, tunas), liesas šviežias ir raugintas pienas, liesa varškė ir liesos varškės sūriai, kiaušinių baltymai, visi švieži ir šaldyti vaisiai bei daržovės, konservuoti be cukraus ir džiovinti vaisiai, virtos daržovės, kurios keptos ar troškintos su augaliniu aliejumi, saulėgrąžų, kukurūzų, sojų, alyvuogių aliejus, vaisiniai ledai, jogurtai, avižiniai sausainiai, su lupenomis arba be jų virtos bulvės, avižų, kukurūzų ir ryžių patiekalai, prieskoniai.
Leidžiama cholesterino norma per dieną – 250 mg (pvz., 1 kiaušinis, 2 stiklinės pieno, 200 g kiaulienos, 150 g rūkytos dešros, 50 g kepenų). Visus riebius produktus galima pakeisti ne tokiais riebiais – jautiena, veršiena, paukštienos filė, liesa varške, naminiu sūriu, liesais pieno produktais. Pagal galimybę pageidautina mėsą pakeisti žuvimi – dvi žuvies dienos per savaitę 50 proc. sumažina riziką susirgti ateroskleroze.
Cholesterolio apykaitą organizme padeda normalizuoti pomidorų sultys, nes jose yra naudingos medžiagos – likopeno. Pomidoruose esantis likopenas tirpdo cholesterolio apnašas, neleidžia susidaryti naujoms. Padidėjus cholesterolio kiekiui, vartojama daug morkų, obuolių, kopūstų, ypač raugintų, baklažanų ir kitų moliūginių augalų: cukinijų, moliūgų, aguročių, agurkų.
Kontroliuoti cholesterino kiekį galima dviem būdais:
– maistą, kuriame daug gyvulinių riebalų, valgyti ne dažniau nei 1-2 kartus per savaitę;
– valgyti maistą, kuris šalina cholesteriną iš organizmo. Tai produktai, kuriuose gausu ląstelienos (uogos, daržovės ir vaisiai, ypač obuoliai, apelsinai, morkos, brokoliai, špinatai, kopūstai, saulėgrąžos) ir pektinų (vaisiai).
Per dieną pageidautina suvalgyti maždaug 300 g virtų grikių; 100 g duonos su sėlenomis; 250-300 g aviečių arba serbentų.
Pektino paros normą galima patenkinti suvalgant 1 vaisių, pavyzdžiui, obuolį arba apelsiną.
Cholesterino irimo procese dalyvauja:
– produktai, kuriuose yra vitamino B6: jūros kopūstai, kalmarai, midijos, krevetės ir pan.;
– produktai, kuriuose daug kalio druskų: žali svogūnai, petražolės, krapai, džiovinti abrikosai, figos, slyvos, bananai.
Nesočiosios riebiosios rūgštys mažina cholesterino koncentraciją kraujyje. Jų daug žuvyse. Žuvų taukai, ypač lašišos, skumbrės ir silkės, padeda reguliuoti kraujospūdį, kraujo krešėjimą. Menkės taukai teigiamai veikia medžiagų apykaitą. Daug nesočiųjų riebiųjų rūgščių yra saulėgrąžų, sojos, kanapių, kukurūzų ir sėmenų aliejuose.
Rekomenduojama valgyti dribsnių bei rupiai maltų grūdų produktų, turinčių balastinių medžiagų. Vaisiai ir daržovės, žalumynai, kuriuose daug svarbių vitaminų ir mineralinių medžiagų, gydo aterosklerozę. Sezono metu dera valgyti salotų ir sriubų iš laukinių augalų: dilgėlių, kiaulpienių, balandų, gysločio ir kitų, o žiemą – morkų, burokėlių, ridikų, kopūstų, porų salotų, į jas dedant česnakų arba svogūnų.
Griežčiai padeda sumažinti cholesterolio kiekį kraujyje, o padidėjus cholesterino kiekiui kraujyje valgoma avižų košė. Alyvuogių aliejus valo kraujagysles. Cholesterino perteklių kraujyje mažina obuoliai, slyvos, įvairios uogos, pupelės, žirniai, kopūstai ir baklažanai (patroškinti be riebalų), įvairūs vaistinių augalų (kiaulpienės šaknų, džiovintų dilgėlių ir kraujažolių, avižų grūdų, česnakų lukštų, šviežių artišoko lapų, vienapiestės gudobelės, erškėtrožių ir gudobelės uogų, kalninės arnikos žiedų, česnako skiltelių) mišiniai ir antpilai.
Cholesterolio kiekis maiste sumažinamas mėsą valgant su daržovėmis, kepant mėsą ant grotelių (nutekėjus ištirpusiems riebalams), į kepinius dedant tik kiaušinio baltymą, o trynį pakeičiant aliejumi, salotas pagardinant ne majonezu, o citrinų sultimis, šlakeliu aliejaus ir prieskoninėmis žolelėmis. Prieš valgant nupjaustomi mėsos riebalai, o nuo paukštienos nulupant odelę. Mėsos sultinys atšaldomas ir nugraibstomi riebalai.
Žr. lipìdai dgs. (2)

Cholesterol [chole + Greek. stereos – hard] – stearic alcohol is a cyclic group, many of which are in the liver, bile, brain, white crystals.
Hormones involved in cholesterol, as well as sex, the manufacturing process. It is important for the production of bile, while the latter is necessary for normal digestion and elimination of toxic substances from the body. The problems of lack of cholesterol absent, but the surplus – a lot. When cholesterol levels in the body is too large, the process is accelerated development of atherosclerosis. These heart disease – like cholesterol and rust accumulates on the walls of blood vessels levels, cholesterol and produce the plate. They disturb the normal blood flow.
Atherosclerosis – the first step to stroke and myocardial infarction. Most at risk of developing middle-aged and elderly people and tend to put on weight.
Cholesterol, mainly to fatty meat (pork, duck, geese), liver, kidney, brain, sausage, bacon, smoked meat, shrimp and squid, egg yolks, red and black caviar, fat, dairy products (cheese, sour cream, butter , ice cream, butter cream), biscuits, cakes, fat, fat, and the smallest – with chicken, turkey (without skin), veal, rabbit meat, game meat, lean beef, lean pork and mutton, fish (especially marine, cod, salmon , herring, sardines, tuna), lean fresh and curdled milk, lean and lean curd cottage cheese, egg whites, all fresh and frozen fruits and vegetables preserved in sugar and dried fruit, cooked vegetables, fried or steamed to the vegetable oil sunflower, corn, soy, olive oil, fruit ice cream, yogurt, oatmeal cookies, with or without a jacket, boiled potatoes, oats, corn and rice dishes, spices.
Allowed rate of cholesterol per day – 250 mg (eg, 1 egg, 2 glasses of milk, 200 g pork, 150 grams of smoked sausage, 50 g liver). All fat products can not replace these fatty – beef, veal, poultry fillet, lean cottage cheese, homemade cheese, low-fat dairy products. Where possible, it is desirable to replace meat with fish – two fish a day per week 50 per cent. reduces the risk of developing atherosclerosis.
Cholesterol metabolism in the body helps to normalize the tomato juice because it contains useful material – lycopene. Tomatoes contained lycopene dissolves cholesterol plaque does not form new ones. Cholesterol used in a lot of carrots, apples, cabbage, especially tanned, eggplant and other pumpkin plants: zucchini, squash, courgettes, cucumbers.
Control the amount of cholesterol in two ways:
– Food, a lot of animal fat, and eat no more than 1-2 times per week;
– Eat food, which removes cholesterol from the body. It is a product rich in fiber (fruits, vegetables and fruits, especially apples, oranges, carrots, broccoli, spinach, cabbage, sunflower seeds) and pectin (fruit).
During the day it is desirable to eat about 300 grams of cooked buckwheat, 100 grams of bread with bran, 250 to 300 grams of raspberries or currants.
Daily intake of pectin can meet eating a fruit such as apples or oranges.
Cholesterol degradation process involved:
– Products containing vitamin B6: sea cabbage, squid, mussels, prawns and so on.;
– Products with high potassium salt, green onion, parsley, dill, dried apricots, figs, plums, bananas.
Unsaturated fatty acids to reduce cholesterol levels. They are a lot of fish. Fish oil, particularly salmon, mackerel and herring, helps regulate blood pressure, blood clotting. Cod positive effect on fat metabolism. Many unsaturated fatty acids are sunflower, soy, hemp, corn and linseed oils.
It is recommended to eat cereal and semi-milled grain products, with a ballast material. Fruits and vegetables, herbs, rich in essential vitamins and minerals, treat atherosclerosis. During the season, is in line to eat salad and soup of wild herbs Nettle, Dandelion, April, plantain and others, and in winter – carrots, beets, radishes, cabbage, leek salad, adding them to the garlic or onions.
Swedes helps reduce blood cholesterol levels and increased cholesterol in the blood eating porridge oats. Olive oil cleans the blood vessels. Excess cholesterol in the blood reduces the apples, plums, various berries, beans, peas, cabbage and eggplants (stew without fat), various herbs (dandelion root, yarrow and dried nettle, oat cereals, shell, garlic, fresh artichoke leaves, hawthorn berries, Arnica montana flowers, garlic segments), and mixtures Cordials.
Cholesterol in the diet reduced eating meat with vegetables, fried meat on the grill (oil spillage), the bakery when only the egg white and yolk oil change, no flavoring salads with mayonnaise and lemon juice, splash of oil and herbs. Nupjaustomi meat before eating fat and skin from poultry obtained during. Cool broth and fat removed.
See. lipids

Parašykite komentarą

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: