© Naudingi maisto patarimai

11 Rgp

Pasakyk, ką valgai?

Nesiūlyk niekam to, ko pats nori; skoniai skirtingi.

Bernardas Šo

Dauguma žmonių taip skuba ieškoti malonumų, kad net pralekia jų nepastebėję.

Siorenas Kierkegoras

 

Ar galima, žiūrint į sėdintį prie stalo žmogų, apibūdinti jo charakterį?

Maisto patarimaiUžsienio psichologų tyrimai rodo, kad:

* Šykštuoliai valgo prėską maistą.

* Egoistai mėgsta rūgščiai.

* Romantikai ir pasiaukojantys žmonės negali atsispirti saldumynams ir konditerijos gaminiams.

* Sūrumo trokšta ne tik nėščios moterys, bet ir menininkai bei darbštūs žmonės.

* Vienišiai neatsispiria sriuboms, sultiniams, sultims ir pienui. Žodžiu, jų organizmas reikalauja daugiau skysčių.

* Slegia rūpesčiai, nerimas? Tokiomis akimirkomis žmones traukia kietas, šaltas, bet saldus maistas.

 

Kiek laiko maistas išlieka skrandyje?

 

* 1-2 valandas: vanduo, arbata, kava, minkštai virtas kiaušinis.

* 2-3 valandas: pienas, kakava, omletas, balta duona, džiūvėsiai, šparagai, žiediniai kopūstai, bulvių traškučiai, kompotas, virta žuvis.

* 3-4 valandas: juoda duona, ryžiai, kepta veršiena, žlėgtainis, virtas kumpis, špinatai, agurkai, obuoliai.

4-5 valandas: kepta paukštiena, jautiena, žirnių tyrė, alyvų aliejus, pupelės.

 

Kaip skaniau pasigaminti valgį?

 

* Jei ką nors pjaunant virtuvėje atšipo peilis ir po ranka nėra galąstuvo, peilį greitai galima pagaląsti į puodelio ar lėkštės apačią.

* Jei norite, kad kepama žuvis apskrustų, prieš kepdami gerai nusausinkite ją servetėle.

* Kepta žuvis bus skanesnė, jei prieš kepant pamirkysite ją piene, po to apvoliosite miltuose ir kepsite stipriai įkaitintame aliejuje.

* Jei šviežią mėsą užšaldėte, prieš gaminant būtina ją lėtai atitirpinti. Lėtai atitirpinta mėsa nepraras gerųjų savybių.

* Jei ruošiatės kepti kepsnį, prieš kepant pabarstykite tik maltais pipirais, o druską berkite po kepimo.

* Jei valote šaldymo kamerą ir norite, kad išimta mėsa ilgiau neatšiltų, suvyniokite ją į actu suvilgytą audeklą.

* Kotletai bus sultingesni, jei prieš kepant juos pamirkysite kiaušinio plakinyje ir apvoliosite džiūvėsėliuose.

* Termiškai apdoroti svogūnų laiškai praranda savo skonį, naudokite juos tik šaltiems patiekalams, o į karštus patiekalus berkite prieš patiekiant.

* Švieži krapai taip pat praranda savo aromatą verdant arba kepant, tad juos geriausia dėti į jau išvirusią sriubą ar iškeptą kepsnį.

 

Patarimai vaisių mėgėjams

 

* Pusė avokado šaldytuve išsilaikys ilgiau, jeigu iš jo minkštimo nebus išimtas kaulavaisis.

* Laikomi šaldytuve ananasai praranda aromatą.

* Niekada nedėkite kivių į želė, nes ji nesustings.

* Papajų griežinėliais apdėjus mėsą ir kurį laiką ją palaikius, ji gerokai suminkštėja.

* Neprinokusius persimonus galima greičiau sunokinti, padėjus juos tarp obuolių ir bananų.

* Granatų sultis geriausiai spausti tiesiai iš vaisiaus, prieš tai jį dar su visa žieve pašildžius ir pakočiojus.

* Terpentino prieskonis iš mangų išnyks, juos palaikius šaldytuve.

* Karambolos turi oksalo rūgšties, todėl jos geriau nevalgyti, jei yra polinkis tulžyje ar inkstuose kauptis akmenims.

* Džiovinti vaisiai turi daug skaidulų, vitaminų, natūralaus cukraus. Jie ypač naudingi dėl sudėtyje esančios ląstelienos, kuri pagerina virškinimą. Įdomu tai, kad, vaisiams džiūstant, išgaruoja vanduo, todėl juose atsiranda daugiau maistinių medžiagų.

*Džiovintus vaisius ir uogas laikykite metaliniuose arba gerai uždengtuose stikliniuose induose sausoje ir tamsioje vietoje.

* Persikus panardinkite į verdantį vandenį, paskui į šaltą – odelė gerai nusilups.

 

Kiek energijos reikia sveikam žmogui?

 

* Vidutinio amžiaus 70 kg sveriančiam vyrui parai reikia 2440 kcal, 55 kg sveriančiai 40 metų moteriai – apie 2000 kcal. Dirbantiems ne per sunkų darbą prie šio rekomenduojamo kalorijų skaičiaus reikia pridėti 600 kcal, o sunkiai dirbantiems – 1200 kcal.

* Patikima energijos formulė: 60 gramų baltymų + 90 gramų riebalų + 320 gramų angliavandenių.

* Gyvulinės kilmės baltymų reikėtų 25 gramų. Riebalų – 1/3 dalis sviesto ar margarine, 1/3 įvairių aliejų ir 1/3 riebalų, esančių mėsoje, piene, riešutuose ir grūdų produktuose.

 

Ar žinote, kad…

* alkoholis išplauna iš organizmo A, B grupės vitaminus, kalcį, cinką, kalį, geležį, magnį;

* nikotinas suardo vitaminus A, C, E ir seleną;

* kofeinas (daugiau nei 3 puodeliai kavos per dieną) išplauna B grupės vitaminus ir vitaminą PP, sumažina geležies, kalio, cinko ir kalcio kiekį organizme;

* migdomieji vaistai sutrikdo vitaminų A, D, E, B12 įsisavinimą ir sumažina kalcio kiekį organizme;

* antibiotikai suardo B grupės vitaminus, geležį, kalcį ir magnį mūsų organizme.

 

Parašykite komentarą

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: