© Vaišių magija ir mitybos klaidos

14 Rgp

Vaišių joga

VaišėsNė viena šventė neapsieina be vaišių stalo. Tačiau ir vaišintis reikia mokėti. O valgant – laikytis tam tikrų ritualų. Tuomet pasotinsime ne tik kūną, bet ir dvasią.

* Seniau, susėdę prie stalo, pirmiausia persižegnodavo. Šiandien – tai neįprasta. Tačiau atsisėdę prie stalo ir atsisukę į Rytų pusę, pirmiausia padėkokite Dievui, Gamtai ar Likimui už maistą. Dėkingumo kupinos mintys žmogų daro tauresnį ir šviesesnį.

* Padėkoję susikaupkite ir mintimis nukreipkite šviesos pluoštą iš kosmoso į ant stalo patiektą maistą.

* Kuo palankiau įvertinkite valgomą patiekalą. Taip valgomą maistą organizmas geriau pasisavina. Be to, gerais jausmais žmogus tarsi nukenksmina tai, kas produkte yra neigiamo.

* Valgydami įsivaizduokite, kiek turėjo įvykti įvairių pokyčių, kad dabar galėtumėte sėdėti prie vaišėmis nukrauto stalo. Šio vyksmo energija plūsta į jus. Taigi valgydami pasistenkite tai suvokti.

* Valgydami būtinai pasimėgaukite patiekalo kvapu. Be to, kvapais gardžiuotis sugebantis žmogus niekada nevalgys netinkamo maisto, kurį išduoda prastas kvapas.

* Indijos jogai sako: „Kietą maistą – gerk, skystą – kramtyk“. Kiekvienas sąmoningai suvalgytas kąsnelis stiprina ne tik fizinį kūną, bet ir subtiliuosius, nematomus jausmus. Todėl ypač svarbu maistą gerai sukramtyti. Kąsnis sukramtytas tuomet, kai kiečiausias produktas ištirpsta burnoje. Be to, stipriai kramtant, galima pasisotinti ir mažu valgio kiekiu.

* Pavalgę turite jausti pasitenkinimą ir dėkingumą. Be šių emocijų maistas neis į naudą. Tad suvalgę ką nors negera – nesigraužkite. Valgant reikėtų keletą kartų giliai įkvėpti, kad organizmas lengviau perdirbtų maistą.

* Kai sugebame tinkamai susikaupti, valgymas tampa tarsi meditacija. Senosios jogų sistemos ir šiuolaikinis mokslas teigia, kad ypač svarbu sutelkti dėmesį į valgomą maistą. Tuomet jį ir gerai sukramtysime, ir pasimėgausime jo kvapu bei skoniu. Mat stiprybės pasisemiame iš to, į ką sutelkiame savo dėmesį. Po tokio valgymo, kaip ir po meditacijos, mus užplūsta palaiminga ramybė…

Mitybos klaidos

Mitybos klaidos

* Ryte valgoma labai mažai arba visai nevalgoma. Daugiausia maisto suvalgoma grįžus iš darbo vakare, kai labai mažai judama, dirbama (žiūrimas televizorius, mezgama, skaitoma, po to einama miegoti).

* Į kavą ir arbatą dedama daug cukraus, mėgstamos uogienės, valgoma medaus, pyragaičių, tortų, geriami saldūs kompotai.

* Valgoma per daug duonos ir bulvių, per mažai daržovių ir vaisių.

* Per daug valgoma sūrių ir daug prieskonių turinčių maisto produktų.

* Alkoholis labai padidina apetitą, todėl jį geriant suvalgoma daug maisto.

* Ilgai gulima ir sėdima po valgio.

Taigi nenutukite! O jeigu nutukote, venkite saldumynų, ribokite riebalus, daugiau valgykite prieš eidami į darbą. Laikykitės saiko net švenčių ir atostogų dienomis.

 Mitybos piramidė

Atskirų valgymų rekomenduojamos energinės vertės:

* 4 valgymai:

   pusryčiai 25 % paros energinės vertės;

   pietūs 35 % paros energinės vertės;

   pavakariai (priešpiečiai) 15 % paros energinės vertės;

   vakarienė 25 % paros energinės vertės.

* 3 valgymai:

  pusryčiai 30 % paros energinės vertės;

  pietūs 40-45 % paros energinės vertės;

  vakarienė 25-30 % paros energinės vertės.

Parašykite komentarą

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: