© Kad žiemą neaugtų svoris

22 Sau

Žiema ir valgisPrisiminkime, ką žiemą valgydavo mūsų protėviai. Ar mes dabar galime maitintis taip, kaip maitinosi jie ir ar tai padės išvengti tradicinio svorio prieaugio šaltuoju metų laiku? Riebalai

Kaip ir mes, mūsų protėviai žiemą valgė daugiau riebaus ir krakmolingo maisto (miltinių, bulvinių patiekalų, košių), tačiau, skirtingai negu mes, retai priaugdavo svorio. Kur slypi priežastis? Angliavandenių šaltinis

Visa paslaptis produktuose. Atkreipkime dėmesį į pagrindinius maisto komponentus, skatinančius svorio augimą – angliavandenius ir riebalus. Cukrus ir kiti lengvai įsisavinami angliavandeniai tukina labiau nei riebalai. Plačiau apie cukrų. 

 

Rafinavimo žala

Rafinuotas cukrusŠiuo metu rafinuotas cukrus yra dažno produkto sudėtinė dalis, o senovėje jis buvo rečiausias delikatesas. Ponai, geriantys arbatą su gabalėliu cukraus, ant stalo nuolat stovinti uogienė – tai tik XIX a. pabaigos turtingesnio gyvenimo ženklai. Kasdienio vartojimo produktu cukrus tapo tik XX amžiuje.

Rafinuotuose miltuose taip pat gausu lengvai įsisavinamų angliavandenių. Beveik iki pat XX a. rupūs miltai buvo gaminami iš nešlifuotų viso grūdo grūdų. Rafinuoti miltai

Tai reiškia, kad, be krakmolo, juose buvo baltymų, maistinių skaidulų, vitaminų, mineralų ir kitų bioaktyvių medžiagų. Tokių miltų krakmolas buvo įsisavinamas lėčiau, cukraus lygis kraujyje nedaug pakildavo, dėl to ir svoris neaugdavo.

KrakmolasTuo tarpu šiuo metu populiariausių aukščiausios rūšies miltų sudėtis – beveik vien tik krakmolas. Todėl stenkitės rinktis gaminius iš rupaus malimo viso grūdo miltų, pirmenybę teikite grūdėtai ruginei duonai. Žr. grūdai. 

Košė – viena svarbiausių valgių.Košė

Dar vienas žalingo krakmolo šaltinis – ryžiai, manų kruopos ar greito paruošimo įvairių kruopų dribsniai. Anksčiau buvo valgomos tik stambių, neperdirbtų kruopų košės. Jos ne tik ilgiau buvo ruošiamos, bet ir ilgiau virškinamos. Valgant tokias košes ilgiau jaučiamas sotumo jausmas, nekyla kraujyje cukraus lygis, neauga svoris. Tokių kruopų galima nusipirkti ir šiandien. Žinoma, jas virti reikia ilgiau, bet verta.Ryžiai

Bulvių košėBulvės – vienintelis mūsų protėvių greitųjų angliavandenių šaltinis. Labiausiai tukina bulvių košė – geriau bulves kepti orkaitėje ar virti su lupenomis. Žr. angliavandeniai 

GarnyrasPrisiminkite, kad visi daug krakmolo turintys produktai žymiai naudingesni valgant juos kartu su daržovėmis. Kuo dažniau garnyrą – bulves, ryžius keisite daržovėmis, tuo geriau. Senovėje taip valgyti buvo įprasta.

Riebalų vartojimas žiemą – vis dar diskusijų objektas. Iš vienos pusės, riebalai reikalingi, kad „šildytų“, iš kitos – jie didina cholesterolio kiekį. Vartojant daugiau riebalų lengva priaugti svorio. Tai vartoti juos ar jų vengti? Riebalai reikalingi organizmui.

Tačiau saikingai ir renkantis geriausius. Vartokite kokybišką augalinį aliejų, riebias žuvis. Dietologai teigia, kad šaltu metų laiku šie produktai tikrai padeda sušilti. Riebalai skyla į riebalines rūgštis ir gliceriną, tai padeda raumenims „išsijudinti“. Šis efektas trunka žymiai ilgiau nei, pavyzdžiui, alkoholio, kurį dažnai vartojame norėdami sušilti.Cholesterolis

Augalinis aliejusMūsų senoliai nežinojo, kas yra margarinas, perdirbti riebalai, palmių aliejus. Net įprastas augalinis aliejus buvo ne rafinuotas, o gautas mechaniniu būdu. Todėl ir Jūs stenkitės pirkti tik natūralius aliejus, neatsisakykite sviesto, lašinių, bet ir nepiktnaudžiaukite jais.

Reklama

Parašykite komentarą

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: