© Pavasario žvalumas ir maistas

4 Kov

Pavasarinis racionasPavasarį, po žiemos, jaučiamės pavargę, vangūs, dažnai stinga energijos ir žvalumo. Kaip ir visa gamta, taip ir mūsų organizmas pavasarį tarsi atgimsta: vėl atsigauname, pasisemiame gyvybinių jėgų. Pateikiame keletą patarimų, kaip greičiau atsikratyti žiemos stingulio ir vėl tapti energingiems bei žvaliems.

Sutikime saulę. Rytą atsikėlę prieikime prie praverto lango ir pažvelkime į patekėjusią saulę. Mokslininkai tvirtina, kad tada, kai saulės spinduliai patenka į akies tinklainę, organizme nustoja skirtis serotoninas – hormonas, verčiantis jaustis mieguistiems, todėl pajuntame energijos antplūdį.Blynai

Daugiau šalto vandens. Keletą kartų per dieną apšlakstykime veidą šaltu vandeniu. Jis ne tik puikiai sudrėkins mūsų odą, skatins kraujotaką, bet ir akimirksniu tapsime žvalesni, nebeliks mieguistumo. Paskui nusiprauskime po dušu.

Žemyn galva. Tokioje padėtyje priteka daugiau deguonies, vadinasi, ir energijos. Vos tik nubudę neskubėkime šokti iš lovos, o atsigulkime ant nugaros, pakelkime kojas, paskui – kūną, rankas, pasiraivykime.

Taisyklingas maitinimasGiliau kvėptelėkime. Kvėpuodami dažnai ir negiliai save apsunkiname. Taigi pradėkime dieną gilaus kvėpavimo pratimais. Taip smegenys gaus pakankamai deguonies. Atsisėskime ant kėdės, ištieskime nugarą, rankas laikykime ant kelių. Įkvėpkime 4 kartus, sulaikykime kvėpavimą, iškvėpkime taip pat 4 kartus. Kvėpavimo pratimą kartokime 2-3 minutes.

Kvapai. Malonūs kvapai gerina nuotaiką, skaidrina mintis, dažnina pulsą ir teikia energijos. Taigi vartokime aromatinius eterinius aliejus. Jais galime pakvepinti patalpą ar nosinaitę ir ją nešiotis. Žvalina rozmarinų, pipirmėčių, eukaliptų, citrinų, levandų, pušų, kedrų, pačiolių ir bergamočių aromatai.

Judėjimas. Geriausias būdas sužadinti aptingusį, pavargusį kūną – judėjimas. Pasivaikščiokime greitu žingsniu, keletą minučių pašokinėkime, pabėgiokime. Jei per žiemą tapome vangūs – tada skatinkime kraujotaką. Bėgimas – vietoj važiavimo, laiptai – vietoj lifto, dviratis – vietoj automobilio. O geriausia – eikime pėstute. Nauda trejopa: širdies treniravimas, graži figūra ir elastingos kraujagyslės.

Žvalumo kokteilis. Jeigu pavargome, praalkome, tačiau neturime laiko sočiai pavalgyti, – pasidarykime kokteilį. Suplakime maišytuvu stiklinę pieno, susmulkintą bananą, stiklinę šaldytų uogų.

Išsimiegoti niekada nevėlu. Blogai išsimiegoję jaučiamės tarsi sumušti. Tačiau kartais neįmanoma išvengti bemiegės nakties. Tad dvi savaites stenkimės eiti miegoti nors pusvalandį anksčiau. Mat miego galima „prisitaupyti“.

Maisto racionasMaistas. Po žiemos mūsų organizmas vėl įgaus žvalumo, jei laikysimės raugintų kopūstų dietos. Kopūstai valo ląsteles, šalina iš organizmo šlakus. Pakanka žiemos atsargų! Riebią mėsą, konservus, cukrų, kvietinių miltų patiekalus keiskime natūraliais produktais, rupiai maltų miltų duona. Jie šalina šlakus ir skatina organizmo gyvybinius procesus. Gerkime žolelių sultis – jos gerina organizmo veiklą.

Šalin nuovargį. Dažnai jaučiamės pavargę? Ko gero, dėl per žiemą susikaupusių riebalų. Priežastis paprasta: kraujyje gausu riebalų, jis lėtai teka ir prastai aprūpina ląsteles deguonimi. Dėl to sulėtėja ir smegenų veikla, o mes jaučiamės pavargę. Geriausios priemonės – judėjimas, daug vitaminų turintys vaisiai ir daržovės.

Pavasarinė avitaminozė ne tik sukelia nuovargį ir slogutį, bet ir susilpnina smegenų veiklą, sumažina darbingumą. Dėl jos sunku susikaupti, įsiminti informaciją, neįmanoma našiai dirbti visą darbo dieną. Kad būtų lengviau, pusryčių suvalgykite kietai virtą kiaušinį – jame esantis cholinas padidina „gerojo“ cholesterolio kiekį ir kartu pagerina atmintį. Kad pagerėtų nervų sistemos veikla ir nekamuotų niūrios mintys, aprūpinkite organizmą magniu, t. y. valgykite grikių košės, riešutų, pupelių, makaronų, žuvies, kviečių gemalų, pieno produktų, žalumynų, gerkite kakavos. Norėdami padidinti organizmo atsparumą, valgykite vaisių ir daržovių, turtingų vitamino C (citrusų, kivių, svogūnų laiškų, raugintų kopūstų), gerkite erškėtuogių nuoviro. Norėdami pagerinti nuotaiką, valgykite produktų, turinčių B grupės vitaminų: mėsos, žuvies, rupios duonos, įvairių kruopų. Kasdien vartokite medaus ir alyvuogių aliejaus.

Nuovargį ir mieguistumą lengviau įveiksite valgydami riebių saldumynų, pvz., sutirštinto pieno su kreminiais pyragaičiais (tarpusezoniu jie nedidina kūno svorio), o darbingumą padidinsite kramsnodami datulių, turinčių įvairių mikroelementų bei vitamino A, ir džiovintų abrikosų, turtingų kalio, fosforo ir magnio.

 

Parašykite komentarą

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: