© Maistas ir cholesterolis

10 Kov

Maistas ir cholesterolis

Kaip maitintis, kad sumažėtų cholesterolio kiekis? Prisiminkime svarbiausią dalyką: reikia vengti sočiųjų riebalų ir cukraus bei pradėti valgyti daugiau ląstelienos turinčio maisto.

Kiaušinio baltymas 

Kiaušiniai. Galite valgyti, kiek norite, kiaušinio baltymų, tačiau ne daugiau kaip du trynius per savaitę.

Vaisiai. Kasdien suvalgykite tris (pusės stiklinės dydžio) šviežių vaisių porcijas. Labai naudingi citrusiniai. Venkite kokoso riešutų, kuriuose daug sočiųjų riebalų.

Daržovės. Naudingos beveik visos daržovės. Ląsteliena padeda šalinti cholesterolį, tad valgykite daugiau brokolių, salierų, žiedinių kopūstų, bulvių su lupenomis. Kasdien suvalgykite po vieną spalvotą daržovę (ryškiai žalią ar tamsiai geltoną).

Mėsa. Valgykite tik liesą mėsą. Venkite kiaulienos, žąsienos, antienos. Nevalgykite odelės. Nepirkite konservų aliejuje, mėsainių.

Liesas pienas 

Pieno produktai. Gerkite tik liesą pieną. Rinkitės neriebų geltoną ir varškės sūrį, jogurtą.

Pupelės. Venkite keptų pupelių. Visos kitos tinka.

 Moliūgų sėklos

Riešutai. Valgykite saikingai arba išvis atsisakykite. Pakeiskite juos sezamo, saulėgrąžų ir moliūgų sėklomis.

 Javainiai

Javainiai. Vietoj daug cukraus turinčių javainių pirkite pagamintus iš neapdorotų grūdų. Cholesterolio kiekį puikiai mažina avižos.

 Margarinas

Riebalai. Sviestą keiskite margarinu. Augaliniame aliejuje yra polinesočiųjų riebalų – rinkitės saulėgrąžų, sojos pupelių, kukurūzų. Atsisakykite gyvulinių riebalų, mėsos taukų, palmių aliejaus.

Saldumynai. Nieko kepto su šokoladu ar cukrumi. Galite pasmaguriauti šerbetu, želė, pudingu iš neriebaus pieno ir kiaušinių baltymų. Bet ne daugiau kaip dvi porcijos per dieną.

Gėrimai. Tinka šviežių vaisių sultys (nesaldžios), juoda kava, arbata, gaivieji gėrimai be cukraus. Venkite riebaus pieno ir grietinėlės. Galite neriboti prieskonių, acto, sojos padažo ir garstyčių.

 Avižos

Duonos gaminiai. Kad gautumėte daugiau ląstelienos, valgykite duoną iš neapdorotų grūdų (kviečių ar avižų). Jei kepate patys, vietoj sviesto naudokite margariną ir kiaušinių pakaitalus. Venkite konditerijos gaminių, nes juose daug cukraus.

 Česnakai

Česnakai, kurie stiprina kraujagyslių sieneles ir aktyviai kovoja su cholesteroliu. Norint pasiekti veiksmingų rezultatų, būtina per dieną suvalgyti 2-3 šviežio česnako skilteles. Jei turite virškinamojo trakto problemų, pasitarkite su gydytoju.

 Liesa jautiena

Jautiena. Tai skamba neįtikėtinai, bet tiesa! Liesa jautiena gerina širdies ir kraujagyslių sistemos veiklą. 100 g liesos jautienos per dieną gali padėti sumažinti cholesterolio kiekį kraujyje daugiau nei 10 proc.

 10 geriausių produktų, mažinančių cholesterolio kiekį kraujyje

 Migdolai 

1. Migdolai, kurie turi nesočiųjų riebalų, padeda sumažinti „blogojo“ cholesterolio ir pakelti „gerojo“ cholesterolio kiekį. Kadangi migdolai turi daug kalorijų, rekomenduojama valgyti nedidelėmis porcijomis (80 g).

 Apelsinų sultys

2. Apelsinų sultys gali sumažinti cholesterolio kiekį 8 proc.

 Alyvuogių aliejus

3. Aukščiausios kokybės pirmojo spaudimo alyvuogių aliejus, kuris gali ne tik ženkliai sumažinti cholesterolio kiekį kraujyje (ypač krešėjimą), tačiau ir pagerinti bendrą sveikatą ir stiprinti imunitetą. Geriausia naudoti su salotomis ir daržovėmis.

 Šparagai

4. Šparagai, ypač žali ir virti. Virti šparagai mažina cholesterolio kiekį, pagerina iš organizmo tulžies rūgščių ir cholesterolio išsiskyrimą. Kitos daržovės, mažinančios cholesterolio kiekį, – tai burokėliai, morkos, baklažanai, šparaginės pupelės ir žiediniai kopūstai.

 Avižiniai dribsniai

5. Avižiniai dribsniai. Per kelias savaites bendras cholesterolio kiekis sumažėja daugiau kaip 5 proc.

 Pupelės

6. Pupelės. Pusė puodelio pupelių per dieną gali sumažinti cholesterolio kiekį iki 8 proc. Jei naudojamos konservuotos pupelės, būtina atsikratyti perteklinės druskos.

 Mėlynės

7. Mėlynės (pirmenybė teikiama šviežioms ir šaldytoms), kurios nuo cholesterolio plokštelių padeda apsaugoti sveikas arterijas, normalią kepenų veiklą.

 Pomidorai

8. Pomidorai, kuriuose yra likopeno, padeda sumažinti „blogojo“ cholesterolio kiekį kraujyje. Naujausi tyrimai rodo, kad reikėtų suvartoti ne mažiau kaip 25 mg likopeno per dieną. Tai prilygsta  stiklinei pomidorų sulčių.

 Avokadas

9. Avokadas, kuriame yra daug mononesočiųjų riebalų. Tinka valgyti vieną arba dėti į salotas ir kitus lengvus užkandžius.

 Šokoladas

10. Šokoladas, kuriame yra naudingų antioksidantų, flavonoidų, kurie padeda sumažinti cholesterolio kiekį. Šokolado oleino rūgštis yra naudinga širdies ir kraujagyslių sistemai. Valgykite ne daugiau kaip 30 gramų šokolado per dieną, ir teikite pirmenybę karčiam arba tamsiam šokoladui, kuriame yra ne mažiau kaip 70 % kakavos.

 

Reklama

Vienas atsakymas to “© Maistas ir cholesterolis”

  1. Ainė Neris 2014/03/11 at 09:46 #

    Nežinau iš kur šie “faktai“, bet straipsnis-klaidinantis, daug teiginių neatitinkančių tikrovės.

Parašykite komentarą

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: