© Maitinimasis esant pavasario depresijai

28 Kov

Vitaminai ir mineralaiPavasarį absoliučiai visiems, nepriklausomai nuo temperamento, padidėja nervų sistemos jautrumas. Jeigu rudenį jausdavome ilgesį, pavasarį kenčiame nuo stiprių nuotaikos pokyčių: susierzinimą kelis kartus per dieną keičia apatija.

Be žadintuvo

Nors kovo mėnesio paskutinį savaitgalį suksime laikrodžių rodykles viena valanda pirmyn (įvedamas vasaros laikas), pavasarį mūsų organizmas reikalauja daugiau miego. Tiems, kuriems vasarą pakanka aštuonių valandų, dabar visaverčiui poilsiui reikia jau dešimties. Nemiga – viena iš pagrindinių sezoninio sveikatos pablogėjimo priežasčių.

Prie galvūgalio pasidėkite pagalvėlę su sausomis žolėmis – ramunėlėmis, levandomis, bazilikais, melisa, valerijonais. Raminančiu efektu smarkiai pasižymi ir eterinis šių augalų aliejus.

Pabandykite bent sykį atsisakyti žadintuvo paslaugų ir pasitikėti savo vidiniu laikrodžiu. Pavyzdžiui, iš vakaro duoti sau komandą nubusti lygiai 8 val. ryto. Tai būtinai suveiks, ypač jeigu buvo saikinga vakarienė, laiku atsigulėte ir miegojote išvėdintame kambaryje. Įpratę prie natūralaus pabudimo, išmoksite gyventi harmonijoje su savimi.Tonizuojantis dušas

 Niekas negali lygintis su tonizuojančiu dušo efektu. Netgi nedidelis temperatūrų kontrastas veikia gaivinančiai: pagerėja kraujotaka, paspartėja medžiagų apykaita odoje ir poodiniame riebaliniame sluoksnyje. Kūną derėtų gerai ištrinti specialiomis dušo priemonėmis, turinčiomis rožių, citrinos ir apelsino ekstraktų.

Daugiau įvairesnių produktų

Sveika mitybaSveika mityba – būtina organizmo palaikymo priemonė kovoje prieš stresą. Įtraukite į savo racioną žalių daržovių ir vaisių, uogų, žalumynų, riešutų, medaus. Patartina gerti šenšenio, ginkmedžio, eleuterokoko, ežiuolės, žaliųjų arbatžolių arbatų.              

 Didžiulę pertvarką pavasarį išgyvena visa virškinimo sistema: organizmas rengiasi pereiti prie turtingo šviežių daržovių ir vaisių raciono.

 Vis dažniau norisi suvalgyti ką nors lengvesnio: jogurto, salotų, obuolį. Šis nesąmoningas troškimas padeda išspręsti dvi problemas: numesti keletą per žiemą priaugtų kilogramų ir apvalyti organizmą, pavargusį nuo kaloringo maisto.

Su šia problema susidoroti padės biokefyras, turintis naudingos mikrofloros, biojogurtai ar mažai brandinti sūriai.

Maistingi pusryčiai

Maistingi pusryčiai

GinkmedisPavasarį organizmas energijos semiasi daugiausia iš angliavandenių. Štai kodėl negalima mažinti raciono kaloringumo saldžių vaisių, bulvių, medaus, košių bei kitų grūdinių produktų sąskaita. Be to, angliavandeniai padeda kovoti su pervargimu, stresu ir nuotaikos svyravimais.Eleuterokokas

Baltymai reikalingi darbingumui ir ištvermingumui palaikyti. Žuvį, mėsą, sūrį ir kitus baltymingus produktus geriau valgyti per pietus ir per vakarienę.

Įtemptos darbo dienos metu tiks neriebi varškė, jogurtas, pieno kokteilis.

 

Organizmui būtini vitaminai

Vitaminų kompleksas

Daugelyje vaisių ir daržovių, išaugintų pernai, vitaminų yra išlikę ne tiek daug, tačiau tai ne priežastis jų atsisakyti.

Vaisinės salotosCitrusiniai vaisiai, svogūnai, morkos, kopūstai, obuoliai, bulgariški pipirai, kaip ir anksčiau, lieka pagrindiniu šių naudingų medžiagų šaltiniu. Streso metu ypač išsieikvoja B grupės vitaminų atsargos. Šie vitaminai turi patekti į organizmą drauge su mineralais.Biojogurtas

Imuniteto stiprinimas

Pavasarį itin smarkiai pagausėja uždegiminių ir alerginių susirgimų, juk imuninės sistemos pusiausvyra būna smarkiai pažeista. Be to, mes tampame itin jautrūs gamtos kaprizams, tokiems nepastoviems pavasarį – šalčiui, vėjui, drėgmei, temperatūros pokyčiams.Biokefyras

Todėl peršalti arba pasigauti gripą paprasčiau negu paprasta. Stenkitės vengti didelių krūvių.

Jeigu pavasarinės ligos jums tapo negera tradicija, verta kreiptis konsultacijos į gydytoją – imunologą. Jūs turite įsitikinti, kad jūsų organizmo apsauginės jėgos nenusilpo. Priešingu atveju gydytojas jums paskirs imunokorekcijos kursą.

Jeigu iki šiol neišsiversdavote be vitaminų – mineralų preparatų, dabar pats laikas pradėti juos vartoti. Rinkdamiesi tokią priemonę, žinokite, kad pavasarį organizmas labiausiai jaučia vitaminų A, C, D ir folio rūgšties trūkumą.

Susiję straipsniai:

Pavasario žvalumas ir maistas

Maisto produktai ir gripas

Parašykite komentarą

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: