© Mitybos piramidė

16 Geg

Maisto produktų derinimasMaistas – bet kokia medžiaga, vartojama organizmo veiklai ir sveikatai palaikyti, palaikyti gyvybę ir augimą. Visus maisto produktus galima suskirstyti į penkias grupes: pieno, mėsos, vaisių, daržovių ir grūdų produktus. Iš pieno ir jo produktų organizmas gauna vertingų baltymų ir kalcio, iš mėsos ir jos produktų – geležies, baltymų, vitaminų bei mineralinių medžiagų. Vaisiai reikalingi dėl vitamino C bei folinės rūgšties, stiprinančių atsparumą infekcinėms ligoms ir stresui. Daržovėse yra daug mikroelementų ir maisto skaidulų, mineralinių medžiagų. Grūdų produktai – B grupės vitaminų, angliavandenių, maisto skaidulų, mineralinių medžiagų ir baltymų šaltinis. Žmogus, vartodamas augalinius ir gyvulinius maisto produktus, gauna visas reikiamas maistines medžiagas.

***

Sveikos mitybos taisyklės

* Valgykite kuo įvairesnį maistą.

* Kuo daugiau valgykite įvairių daržovių, vaisių, uogų ir grūdinių kultūrų.

* Pasirinkite maistą, turintį mažai riebalų, ypač sočiųjų, ir cholesterolio.

* Kuo mažiau vartokite valgomosios druskos.

* Kuo mažiau vartokite cukraus ir saldumynų.

***

Nauja sveikos mitybos piramidė

Pagrindiniai sveikos mitybos principai

1. Subalansavimas. Mitybos subalansavimas – tai tinkamas baltymų, riebalų, angliavandenių, vitaminų, mineralinių medžiagų santykis.

2. Saikingumas. Net ir būtina maisto medžiaga, jeigu jos vartojate per daug, yra kenksminga sveikatai.

3. Įvairumas. Valgykite kuo įvairesnį maistą, nes su maistu organizmas gauna apie 40 maistinių medžiagų.

***

Mitybos piramidė

Taigi, norėdami lengviau suvokti mitybos principus, naudokitės mitybos piramide:

* cukrus, riebalai;

* pieno produktai, mėsa, žuvis, kiaušiniai;

* daržovės ir vaisiai;

* duona, grūdai.

Piramidės pagrindą turėtų sudaryti neriebūs ir nesaldūs duonos, grūdų, kruopų gaminiai. Antroje pakopoje – daržovės ir vaisiai. Trečioje – pieno ir mėsos patiekalai, įskaitant ir žuvį, paukštieną, kiaušinius, riešutus, ankštinius (pupeles, pupas, žirnius). Piramidės viršūnėje – mišri maisto produktų grupė, kurią sudaro riebalai, saldumynai, alkoholiniai gėrimai. Šių produktų vartokite kuo mažiau, nes jie beveik neturi organizmui reikalingų medžiagų, bet yra labai kaloringi.

Panašūs straipsniai:

Vaisių magija ir mitybos klaidos

Parašykite komentarą

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: